შესავალი: (2წთ)
აქტივობის დაწყებამდე ტრენერი მსმენელებს ყოფს ჯგუფებად (სასურველია თითოეულ ჯგუფში 4 ან 5 წევრი). შემდეგ თითოეულ ჯგუფს სთხოვს შეარჩიოს ერთი წევრი მოხალისედ, რომელიც დროებით აუდიტორიას დატოვებეს. თუ რა დავალება მიეცემათ მოხალისეებს ისინი ამას მოგვიანებით გაიგებენ.
დავალება ჯგუფებს: (5წთ)
ტრენერი თითოეულ ჯგუფს რაიმე სურათს წარუდგენს (პროექტორით ან ფურცლებს დაურიგებს). სასურველია ამ სურათზე გამოსახული იყოს არა მარტო რაიმე ობიექტები, არამად ასევე რაიმე პროცესს აღწერდეს. ამის შემდეგ ტრენერი სთხოვს ჯგუფებს ფურცელზე ჩამოწერონ ის ინფორმაცია, რასაც ამ სურათიდან ღებულობენ (არსებითი სახელები ან ზედსართავი სახელები). ჯგუფები მუშაობენ ისე რომ ერთმანეთს ხელს არ უშლიან და მსჯელობენ მხოლოდ ჯგუფის შიგნით.
დავალება მოხალისეებს: (15წთ)
მას შემდეგ რაც ჯგუფები დაასრულებენ მუშაობას, ტრენერი აუდიტორიაში იხმობს მოხალისეებს, სვამს მათ განცალკევებით ერთმანეთისგან და ჯგუფებისგან, ურიგებს თავიანთი ჯგუფების მიერ შედგენლი ფურცლებს (შესაბამისი ჯგუფის მოხალისეს შესაბამისი ჯგუფის ფურცელი) და აძლევს დავალებას დახატონ სურათი, იმ მიღებული ინფორმაციით რასაც ფურცელი იძლევა. მოხალისეები ვერ ხედავენ იმ სურათს რის მიხედვითაც ეს ჩანაწერები შეიქმნა.
დასასრული: (8წთ)
მას შემდეგ რაც მოხალისეები დაამთავრებენ ხატვას ხდება გარჩევა რამდენად ადეკვატურად მოახდინეს მათი ჯგუფის მიერ მიწოდებული ინფორმაციის გადატანა ფურცელზე. საბოლოოდ ტრენერი მოხალისეებს და აუდიტორიას აჩვენებს იმ სურათს რაც თავდაპირველად წარადგინა და ხდება შედარება რამდენად წარმოაჩინეს ის პროცესი მოხალისეებმა რაც გამოსახული იყო თავდაპირველ სურათზე.
მსჯელობა აუდიტორიაში შესაძლოა შემდეგ საკითხებზე წარიმართოს:
აქტივობის დაწყებამდე ტრენერი მსმენელებს ყოფს ჯგუფებად (სასურველია თითოეულ ჯგუფში 4 ან 5 წევრი). შემდეგ თითოეულ ჯგუფს სთხოვს შეარჩიოს ერთი წევრი მოხალისედ, რომელიც დროებით აუდიტორიას დატოვებეს. თუ რა დავალება მიეცემათ მოხალისეებს ისინი ამას მოგვიანებით გაიგებენ.
დავალება ჯგუფებს: (5წთ)
ტრენერი თითოეულ ჯგუფს რაიმე სურათს წარუდგენს (პროექტორით ან ფურცლებს დაურიგებს). სასურველია ამ სურათზე გამოსახული იყოს არა მარტო რაიმე ობიექტები, არამად ასევე რაიმე პროცესს აღწერდეს. ამის შემდეგ ტრენერი სთხოვს ჯგუფებს ფურცელზე ჩამოწერონ ის ინფორმაცია, რასაც ამ სურათიდან ღებულობენ (არსებითი სახელები ან ზედსართავი სახელები). ჯგუფები მუშაობენ ისე რომ ერთმანეთს ხელს არ უშლიან და მსჯელობენ მხოლოდ ჯგუფის შიგნით.
დავალება მოხალისეებს: (15წთ)
მას შემდეგ რაც ჯგუფები დაასრულებენ მუშაობას, ტრენერი აუდიტორიაში იხმობს მოხალისეებს, სვამს მათ განცალკევებით ერთმანეთისგან და ჯგუფებისგან, ურიგებს თავიანთი ჯგუფების მიერ შედგენლი ფურცლებს (შესაბამისი ჯგუფის მოხალისეს შესაბამისი ჯგუფის ფურცელი) და აძლევს დავალებას დახატონ სურათი, იმ მიღებული ინფორმაციით რასაც ფურცელი იძლევა. მოხალისეები ვერ ხედავენ იმ სურათს რის მიხედვითაც ეს ჩანაწერები შეიქმნა.
დასასრული: (8წთ)
მას შემდეგ რაც მოხალისეები დაამთავრებენ ხატვას ხდება გარჩევა რამდენად ადეკვატურად მოახდინეს მათი ჯგუფის მიერ მიწოდებული ინფორმაციის გადატანა ფურცელზე. საბოლოოდ ტრენერი მოხალისეებს და აუდიტორიას აჩვენებს იმ სურათს რაც თავდაპირველად წარადგინა და ხდება შედარება რამდენად წარმოაჩინეს ის პროცესი მოხალისეებმა რაც გამოსახული იყო თავდაპირველ სურათზე.
მსჯელობა აუდიტორიაში შესაძლოა შემდეგ საკითხებზე წარიმართოს:
- თითოეული ადამიანი მოსმენილ ინფორმაციას განსხვავებულად აღიქვამს;
- თითოეული ადამიანი განსხვავებული მოცულობის ინფორმაციას იმახსოვრებს და აანალიზებს.
ასევე განსხვავება არსებობს მოსმენილსა და იგივ შინაარსის ილუსტრირებული ინფორმაციის დამახსოვრება/გაანალიზებას შორის.
შეჯამების სახით ტრენერმა შეიძლება აღნიშნოს, რომ მასწავლებელმა კლასში უნდა უზრუნველყოს მაქსიმალურად ეფექტური, ყველასათვის ადვილად აღსაქმელი და დასამახსოვრებელი ინფორმაციის გადაცემისათვის შესაბამისი თვალსაჩინოების მიწოდება, ინფორმაციის აღქმის სხვადასხვა უნარების მქონე ბავშვებისათვის.
შეჯამების სახით ტრენერმა შეიძლება აღნიშნოს, რომ მასწავლებელმა კლასში უნდა უზრუნველყოს მაქსიმალურად ეფექტური, ყველასათვის ადვილად აღსაქმელი და დასამახსოვრებელი ინფორმაციის გადაცემისათვის შესაბამისი თვალსაჩინოების მიწოდება, ინფორმაციის აღქმის სხვადასხვა უნარების მქონე ბავშვებისათვის.
No comments:
Post a Comment